måndag 3 maj 2010

Tankar vid läggdags

Igår kunde jag inte somna så lätt. Massa tankar och funderingar. Kände mig som ett barn. Ni vet väl hur dem är? Dem har massa frågor, men inte under dagen åh nej, allt ska dem fråga och få svar på vid läggdags. :)

Så en av de många saker jag funderade på var: Husse vs matte. Varför kallas man det? Baseras det på att mannen ger HUS och kvinnan ger MAT? Vad säger alla "jämlikhetskämpare" om det? Alla s.k feminister osv.

Med tanke på mina funderingar igår husse vs matte känner jag mig som 12 år igen :D

3 kommentarer:

  1. haha.....roligt med tankar=) Men vid lägg dags så vill man ju sova;) Roligt att se ett inlägg från dig igen=) Kram

    SvaraRadera
  2. ja det är bra en fråga, speciellt för oss som har svenska som andra språk.

    SvaraRadera
  3. har forskat lite.. ;)
    Matte: kommer ursprungligen från ordet Matmor.
    Husse: kommer från ordet Husbonde.

    Så där har du svaren, inte helt fel på det ;)

    SvaraRadera