torsdag 6 maj 2010

Slutet är nära, eller?

Jordens undergång alltså.
Hela denna veckan har vi haft ett "sverige-väder" på kvällarna/nätterna och ibland även lite under dagen.
Alltså regnet har verkligen vräkt ner och det har åskat och blixtrat. Jag kan inte minnas att jag varit med om ett sånt här oväder förr! Verkligen helt sinnesjuka blixtrar rakt över hela himlen.

Jag tycker blixtrarna är otroligt vackra att se på och åskan är som musik i mina öron. Doften som kommer av regnet är himmelsk. Jag älskar det, till skillnad mot den annars så vanliga doft(STANK) av sand.

Skolorna var tom stängda ett par dagar i veckan pga ovädret. Förra gången när det var sånt här oväder, för ca 2 veckor sen stängdes tom flygplatsen! Förstår ni? Flygplatsen stängdes pga regnoväder! Visserligen var det sandstorm också samtidigt men iallafall ;)

4 kommentarer:

  1. Jag satt precis och tittade på det vilken översvämning det har varit i huvudstaden, har ni också det??

    SvaraRadera
  2. rawie: mjo, men det är inte översvämning i hela huvudstaden. mest i "nybygget" där dem snålat med pengarna och inte använt sig av det bästa material och lösningar. där blir det översvämning eftersom vattnet inte har någonstans att ta vägen...

    SvaraRadera
  3. salam. låter otäckt, du bor väl i huvudstaden?? =)

    SvaraRadera
  4. jessica: nä inte så värst, fast man får hålla sig borta från dem områdena så klarar man sig.... fast värst är det ju såklart för dem som bor i dem delarna :S

    SvaraRadera